تحصیل و مهاجرت تحصیلی با موسسه مهاجرتی آوام

یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به کشور های دیگر، از طریق تحصیل است. کشور هایی مثل ترکیه، چین، روسیه، آلمان و… از جمله کشور هایی هستند که نظام آموزشی با کیفیتی دارند و دانشگاه های معتبری را در خود جای داده اند.

برای مهاجرت به این کشور ها در درجه اول باید از شرایط تحصیل و زندگی در آن کشور آگاهی داشته باشید تا بتوانید کشور مناسبی را انتخاب نمایید. البته تحصیل در برخی از این کشور ها رایگان است و یا هزینه های بسیار پایینی دارد و همین عوامل موجب افزایش محبوبیت آنها نزد دانشجویان شده است.

ترکیه، یکی از کشور هایی است که تحصیل در آن برای دانشجویان بین المللی هزینه های بسیار پایینی دارد؛ اما کیفیت آموزشی آن بسیار بالاست و مدرک اخذ شده از دانشگاه های این کشور در اروپا معتبر است.

آلمان، یکی از کشور هایی است که تحصیل در دانشگاه های دولتی آن رایگان است؛ اما شرایط پذیرش در این دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی کمی سخت می باشد. متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های آلمان تحصیل کنند باید دارای مدرک زبان آلمانی باشند. کیفیت آموزشی در کشور پیشرفته آلمان بسیار بالاست و مدرک اخذ شده از دانشگاه های آن در سراسر جهان معتبر است.

تحصیل در ترکیه
تحصیل در ترکیه

چین، از دیگر کشور های پیشرفته و مدرن است که نظام آموزشی بسیار قوی و با کیفیتی دارد. تحصیل در این کشور نیز هزینه های بسیار پایینی دارد. علاوه بر این، کشور چین برای جذب دانشجویان نخبه، بورسیه های تحصیلی را ارائه کرده که از تمامی جهات دانشجویان را حمایت می کند. تمامی این عوامل موجب شده است که کشور چین، به یکی دیگر از کشور های محبوب برای تحصیل تبدیل شود.

روسیه، نیز از دیگر کشور های پیشرفته است که هزینه های زیادی را برای نظام آموزشی پرداخت می کند. به همین علت کیفیت آموزش در روسیه بسیار بالاست. کشور روسیه نیز هزینه های پایینی را برای تحصیل دانشجویان در نظر گرفته و بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای آنها ارائه کرده است. واجدین شرایط می توانند اقدامات لازم را جهت اخذ بورسیه های تحصیلی روسیه انجام دهند.

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشور های چین، ترکیه، روسیه، آلمان و… باید قبل از انجام هر اقدامی با وکیل و مشاور مهاجرت به این کشور ها مشورت نمایند. وکیل و مشاور مهاجرت می تواند متقاضیان را راهنمایی کند و با توجه به شرایطی که دارا هستند، راه های آسان تری را برای مهاجرت پیشنهاد بدهد.
همچنین وجود وکیل به متقاضیان کمک می کند که با قوانین و مقررات کشور مقصد آشنا شوند و در صورت بروز مشکل اقامتی، این مشکل را رفع نمایند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تحصیل در کشور های چین، روسیه، ترکیه و آلمان بپردازیم و اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما با مطالعه این مقاله علاوه بر آشنایی با شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور های مختلف با موسسه معتبر مهاجرتی آوام نیز آشنا خواهید شد.

تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی را داراست. این کشور در منطقه اورآسیا واقع شده است و با کشور هایی همچون ارمنستان، عراق، روسیه، ایران و ارمنستان همسایه است. واحد پول این کشور لیر و پایتخت آن شهر آنکارا است. کشور ترکیه از سیستم آموزشی مناسبی برخوردار است.

متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور، به ترکیه مهاجرت نمایند. اخذ پذیرش تحصیلی بدین صورت است که وکیل مهاجرتی متقاضیان، رزومه تحصیلی آنها را همراه با مدارک شان برای دانشگاه های ترکیه ارسال می نماید.

در صورت تایید رزومه تحصیلی متقاضی از سوی دانشگاه، نامه پذیرش به وی تعلق می گیرد. تحصیل در ترکیه هم به زبان ترکی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است و محدودیتی را برای متقاضیان ایجاد نمی کند. متقاضیان با ارائه مدرک زبان انگلیسی که در حد آیلتس 5 یا 6 است می توانند در دانشگاه های این کشور به این زبان تحصیل نمایند.

البته برای متقاضیانی که قصد اقامت در ترکیه را دارند، زبان انگلیسی کاربرد زیادی ندارد و باید به زبان ترکی مسلط باشند تا بتوانند پس از اتمام تحصیلات شان در این کشور مشغول به کار شوند.

تحصیل در کشور ترکیه در تمامی مقاطع تحصیلی امکان پذیر است. متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه باید دارای دیپلم 12 ساله تحصیلی، مدرک زبان ترکی یا انگلیسی و… باشند.

البته متقاضیان باید پس از ورود به ترکیه در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت نمایند؛ در صورت قبولی در این آزمون می توانند در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند. تحصیل در این مقطع نزدیک به 4 سال به طول می انجامد. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه در دانشگاه های دولتی این کشور نزدیک به 100  تا 300 دلار در سال می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور نیز نزدیک به 8000 تا 25.000 دلار در سال است. همچنین متقاضیان در حین تحصیل در این مقطع می توانند به مدت 10 ساعت در هفته کار پاره وقت نیز داشته باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه نزدیک به 2 سال به طول می انجامد. این مقطع بر خلاف مقطع کارشناسی آزمون ورودی ندارد؛ اما دانشگاه ها می توانند خودشان آزمون ورودی برگزار کنند.

تحصیل در این مقطع نیز هم به زبان ترکی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از 500 دلار تا 3000 دلار در سال است. همچنین متقاضیان در حین تحصیل اجازه 20 ساعت کار پاره وقت را دارا هستند.

تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه نزدیک به 4 سال به طول می انجامد. متقاضیان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشند. رزومه تحصیلی قوی شامل مقالات بین المللی و ISI  است. علاوه آن باید دارای مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 6 به بالا باشند. متقاضیان حین تحصیل در این مقطع اجازه 30 ساعت کار پاره وقت در هفته را دارند. هزینه تحصیل در مقطع دکترا نزدیک به 4000 دلار در سال است.

تحصیل در روسیه

روسیه، یکی از بزرگ ترین کشور های جهان است که بیش از 17 میلیون متر مربع وسعت  دارد. جمعیت این کشور نزدیک به 146 میلیون نفر است. زبان رسمی این کشور روسی و واحد پول آن روبل است.

پایتخت روسیه شهر پهناور مسکو می باشد. کشور روسیه دارای آب و هوای متنوعی می باشد و جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. نظام آموزشی در این کشور بسیار حساس و مهم می باشد. همچنین از کیفیت و تنوع بسیار زیادی برخوردار است.

سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل به کشور روسیه مهاجرت می کنند. هزینه های پایین تحصیل و کیفیت بالای آموزشی موجب محبوبیت این کشور بین دانشجویان شده است. علاوه بر این، وجود دانشگاه های معتبر، با رتبه جهانی بالا در روسیه، موجب افزایش دانشجویان بین المللی در این کشور پهناور شده است.
دانشگاه های روسیه برای افزایش مهارت دانشجویان، دوره های زبان روسی را نیز ارائه کرده است.

البته دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند. تحصیل در روسیه در تمامی مقاطع آن امکان پذیر است. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را در این کشور دارند، علائه بر نامه پذیرش تحصیلی، باید دارای آیلتس 6 به بالا نیز باشند. معمولا تحصیل در مقطع کارشناسی نزدیک به 4 سال به طول می انجامد و هزینه آن 220 تا 240 هزار روبل در سال است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه نزدیک به 2 سال به طول می انجامد. متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی، در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند. تحصیل در این مقطع هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

متقاضیان اجازه کار حین تحصیل را نیز دارا هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور 13.000 روبل در سال است. شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی روسیه بسیار بالاست و در برخی از موارد می تواند به مبلغی نزدیک به 1.4 میلیون روبل نیز برسد.

البته دانشجویان می توانند با اخذ بورسیه تحصیلی، هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها را کاهش دهند.

تحصیل در مقطع دکترا در روسیه، نیازمند رزومه قوی تحصیلی می باشد. متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید دارای مقالات بین المللی، مقالات ISI، مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 6.5 به بالا، رزومه پژوهشی قوی و… باشند.

یکی از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا، سوپروایزر روسیه ای است. متقاضیان باید با ارسال رزومه تحصیلی شان برای سوپروایزر روسیه ای، نظر وی را جلب کنند تا با تحصیل آنها در دانشگاه های روسیه موافقت نماید.

متقاضیان حین تحصیل در این مقطع می توانند کار پاره وقت نیز دارا باشند. متقاضیان می توانند بورسیه های تحصیلی که در این مقطع ارائه می شود را دریافت نمایند.

تحصیل در چین

چین، یکی دیگر از کشور های پیشرفته در جهان است که نظام آموزشی با کیفیتی را داراست. این کشور یکی از پر جمعیت ترین کشور ها در جهان به حساب می آید که بالغ بر 1.5 میلیارد جمعیت دارد. بیش از 300 دانشگاه در چین وجود دارد که از رتبه های جهانی مناسبی برخوردار هستند.

کشور چین هزینه های پایینی را برای تحصیل دانشجویان در نظر گرفته است و همین امر نیز موجب افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور شده است. کشور چین، برای جذب دانشجویان نخبه، بروسیه های تحصیلی گوناگونی را ارائه کرده است و دانشجویان با دریافت این بورسیه های تحصیلی دیگر نیازی به پرداخت شهریه ندارند.

علاوه بر این کشور چین، کمک هزینه های تحصیلی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته است که به صورت کامل دانشجویان را از نظر مالی حمایت می کند. تحصیل در چین در تمامی مقاطع تحصیلی امکان پذیر است. متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور، به چین مهاجرت نمایند. تحصیل در مقطع لیسانس در چین نزدیک به 4 سال به طول می انجامد. همچنین متقاضیان می توانند هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی در این مقطع تحصیل نمایند.

رشته های محبوبی که اکثر متقاضیان در این مقطع می خوانند عبارت است از، مدیریت، حسابداری، پزشکی، مهندسی و… . متقاضیان می توانند در حین تحصیل شان به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین، نزدیک به 2 سال به طول می انجامد. متقاضیان می توانند در این مقطع نیز هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. البته تحصیل به زبان چینی هزینه های پایین تری نسبت به تحصیل به زبان انگلیسی دارد. علاوه بر این، رشته هایی مثل پزشکی، مهندسی، تجارت و علوم کامپیوتر بیشتر به زبان انگلیسی ارائه می شوند. متقاضیانی که قصد اقامت در چین را دارند، باید به زبان چینی مسلط شوند؛ چرا که بتوانند با دیگران ارتباط موثری بگیرند.

لازم به ذکر است که بگوییم، متقاضیانی که در این کشور تحصیل می کنند و فارغ التحصیل می شوند، می توانند شغل مناسبی را پیدا کرده و مشغول به کار شوند. پس از چند سال کار در کشور چین، متقاضیان می توانند اقامت دائم آن را دریافت نمایند.

تحصیل در مقطع دکترا در چین، معمولا 3 تا 4 سال به طول می انجامد. متقاضیان برای اخذ پذیرش در این مقطع باید دارای رزومه تحصیلی خوبی باشند. رزومه تحصیلی خوب شامل مقالات پژوهشی و بین المللی، مدرک زبان انگلیسی، سوپروایزر چینی و… می باشد. هزینه تحصیل در مقطع دکترا نزدیک به 2500 تا 10.000 دلار آمریکا در سال است. تحصیل در این مقطع معمولا پژوهشی و عملی است و کمتر دارای کلاس های تئوری می باشد.

تحصیل در چین

موسسه مهاجرتی معتبر در ایران

یکی از مهم ترین مسائلی که متقاضیان مهاجرت به کشور های خارج باید در نظر بگیرند، انتخاب موسسه مهاجرتی معتبر است. در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت، هرچه تجربه و سابقه موسسه بیشتر باشد، قطعا دست آورد ها و سابقه درخشان تری را داراست. موسسه معتبر آوام، یکی از معدود موسسات مهاجرتی است که دارای مجوز رسمی و قانونی مهاجرت می باشد. علاوه بر این، دارای بهترین و حرفه ای ترین وکلا و مشاورین در زمینه مهاجرت است.

متقاضیان می توانند به صورت حضوری به شعب این موسسه در تهران و شیراز مراجعه نمایند و با رزرو وقت مشاوره، شرایط خود را برای مهاجرت به کشور های اروپایی، آمریکایی، آسیایی و… برای مشاور شرح دهند تا وی با توجه به شرایطی که دارا هستید، بهترین و راحت ترین روش مهاجرت را پیش روی شما قرار دهد. علاوه بر این، شما با تشکیل پرونده مهاجرتی می توانید از مزیت های این موسسه برخوردار شوید. تمامی وکلا مجرب موسسه آوام، تا پایان پروسه مهاجرت و اخذ اقامت به صورت مستمر شما را همراهی می کنند.

توجه داشته باشید که مسئله مهاجرت به کشور های دیگر، بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ چرا که مستقیما بر روی سرنوشت افراد تاثیر می گذارد. به همین خاطر این مسئله را نباید ساده تلقی کرد. علاوه بر این، درخواست ویزا برای خروج از کشور مبدا باید به گونه ای نوشته شود که سفارت کشور مقصد با آن موافقت کند؛ در غیر این صورت درخواست ویزا متقاضی پذیرفته نمی شود.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا